loading...
وبسایت تفریحی 90
محمدرضا قندهاری بازدید : 575 جمعه 23 تیر 1391 نظرات (1)

 

 

این بچه های جدید چی میفهمن از زندگی؟ چی حالیشونه؟

وقتی یه دست گل کوچیک تو خیابون نزدن!

تا حالا با توپ دولایه که لایش گشاد باشه بازی کردن ببینن از راگبی سخت تره ؟

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 610 شنبه 17 تیر 1391 نظرات (0)

 

 

مجموعه کمیک استریپ های "من گوساله ام" اثری ارزشمند از هنرمند خلاق و نقاد و یکی از مشهورترین کاریکاتوریست‌‌ها و انیمیشن‌سازهای ایرانی، "بزرگمهر حسین پور"است که البته کتابی هم با همین عنوان از سوی این هنرمند به چاپ رسیده است. در این کتاب که حاوی 63 کمیک استریپ می باشد آمده است: "هر گاوی که عمیقا بفهمد چقدر گاو است، در دم آدم خواهد شد و هر گاه آدمی زیادی بفهمد که آدم است، در دم گاو خواهد شد!" حسین پور در مقدمه‌ی این اثر نوشته:‌ "این کتابهذیان‌ها و خزعبلات یک گوساله است که مجموعه‌ی پرت‌و‌ پلاهای پدربزرگش را که مدام عرق یونجه می‌خورد و دم‌دمای غروب آفتاب آروغ می‌زند و یونجه نوشخوار می‌کند به خورد ما داده است." این کمیک استریپ ها در قالب این کتاب به شکلی منسجم، تبدیل به اثری ماندگار شده اند. از جذابیت های "من گوساله ام" پایان کتاب است که مخاطب را در حال تعلیق میان آسمان و زمین نگه داشته و وی را به تفکر وا می دارد.

این کمیک استریپ ها شامل پرسش های یک گوساله کنجکاو از پدربزرگش است که مخاطب را نیز درگیر این پرسش ها می کند و این گونه به جذابیت اثر می افزاید. "من گوساله ام" بر پایه محاوره می چرخد اما توانایی بالای نگارنده در پرداخت کارتونی تصاویر، آن را دلچسپ و در ذهن، ماندگار می سازد. دیالوگ هایی که در قالب پرسش و پاسخ عرضه شده، تداعی کننده شرایط اجتماعی و سیاسی هستند که در جامعه با آن ها روبرو می شویم. سوالاتی که حسین پور از زبان گوساله و پاسخ هایی که از دهان پدربزرگ می گوید، دغدغه های ذهنی یک 
کارتونیست است که پیوند عمیقی با رخدادهای روزمره جامعه خود دارد ... 

 

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 306 سه شنبه 13 تیر 1391 نظرات (0)

 

کاریکلماتور چیست؟

کاریکلماتور، زبان گویایی‌ است که شوخی می‌کند، می‌خنداند و به طعنه سخن می‌گوید، به ناهنجاری‌ها و بدی‌ها شلیک می‌کند و گاهی ناملایمات و سختی‌های زندگی را با طنز تلخ بیان می‌کند. دردهای اجتماعی را خوب می‌شناسد و هر اتفاق کوچکی را شاید کمی اغراق‌آمیز با نیشخندی کنایه‌دار مورد توجه قرار می‌دهد و می توان گفت یکی از جلوه‌های زیبای ادب و هنر معاصر است. کاریکلماتور حاصل پیوند "کاریکاتور" و "کلمه" است. این نامی است که احمد شاملو بر نوشته‌های پرویز شاپور گذاشت. چون به نظر شاملو، نوشته‌های شاپور کاریکاتورهایی بود که با کلمه بیان شده ‌بود و بقول سهراب گل هاشم، به بازی با کلمات و شوخی با کلمات هم کاریکلماتور گفته میشود.

 

کاریکلماتور، مخاطب‌های آگاه و اندیشمند دارد که آنها را با تبسم، به تفکر وادار می‌کند. بسیاری از جملات طنز در نگاه اول یک شوخی ساده و خنده‌دار به‌نظر می‌رسد ولی اثرات واقعی آن پس از کمی تفکر و شاید تعجب برای مخاطب آشكار می‌شود. نمونه های کاریکلماتور را می توان در عرصه های مختلف خصوصا اجتماعی دید یا شنید و بطورکلی وقتی عاشق طنز باشی و بزرگ‌ترین آرزویت فقرزدایی از شادی باشد آنوقت است که کاریکلماتور بیشتر برایت شیرین و دلنشین می شود.

 


 

didownload بازدید : 432 شنبه 03 تیر 1391 نظرات (0)

 

1- لشگرکشی کردن:

لشگرکشی برای خواستگاری میزبان را به سختی می اندازد،هیاهو و آشوب زیادی به پا می کند و امکان صحبت موثر و شناخت بیشتر را از شما می گیرد و باعث چند گانگی در سلیقه و تصمیم گیری شده و داماد و عروس بیچاره را حسابی سردرگم میکند.

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 231 جمعه 02 تیر 1391 نظرات (0)

 

زشت است اینکه گیر سر از چین بیاوریم
کبریت‌های بی‌خطر از چین بیاوریم

آورده‌ایم هر چه شما فکر می‌کنید
چیزی نمانده شعر تر از چین بیاوریم


 

محمدرضا قندهاری بازدید : 332 جمعه 02 تیر 1391 نظرات (0)

 

 

زنگ بزنی آژانس بین المللی انرژی اتمی، بگی یه ماشین می خوام.

 
آخر شبا رفتگرا سوار جاروهاشون بشن برن خونه. 

 

موهات "فر" باشه , روش پیتزا بپزی. 

 

خانواده مذهبی باشه اسم دخترو بذاره سیندر الله.

 

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 309 دوشنبه 29 اسفند 1390 نظرات (0)

 

مدیریت وبسایت تفریحی 90 عید نوروز را بر تمامی کاربران خود تبریک می گوید.این اولین نوروز تأسیس سایت میباشد.

این بار از وبسایت تفریحی 90 طنز ویژه ای را به مناسبت عید نوروز تدارک دیده ایم.امیدواریم که از آن خوشتان بیاید.

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 246 دوشنبه 08 اسفند 1390 نظرات (0)

 

بمیرم برات : خیلی دلم برایت می سوزد !
می میرم برات : عاشقتم !
می مردی ؟ : چرا کار را انجام ندادی ؟
مردی ؟ : چرا جواب نمی دهی ؟
نمردیم و ... : بالاخره اتفاق افتاد !
مردیم تا ... : صبرمان تمام شد !
مرده : بی حال !
مردنی : نحیف و لاغر !
مردم : خسته شدم!
من بمیرم ؟: راست می گویی؟

 

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 2064 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)

 

مجموعه کمیک استریپ های "من گوساله ام" اثری ارزشمند از هنرمند خلاق و نقاد و یکی از مشهورترین کاریکاتوریست‌‌ها و انیمیشن‌سازهای ایرانی، "بزرگمهر حسین پور" است که البته کتابی هم با همین عنوان از سوی این هنرمند به چاپ رسیده است. در این کتاب که حاوی 63 کمیک استریپ می باشد آمده است: "هر گاوی که عمیقا بفهمد چقدر گاو است، در دم آدم خواهد شد و هر گاه آدمی زیادی بفهمد که آدم است، در دم گاو خواهد شد!" حسین پور در مقدمه‌ی این اثر نوشته:‌ "این کتاب هذیان‌ها و خزعبلات یک گوساله است که مجموعه‌ی پرت‌و‌ پلاهای پدربزرگش را که مدام عرق یونجه می‌خورد و دم‌دمای غروب آفتاب آروغ می‌زند و یونجه نوشخوار می‌کند به خورد ما داده است." این کمیک استریپ ها در قالب این کتاب به شکلی منسجم، تبدیل به اثری ماندگار شده اند. از جذابیت های "من گوساله ام" پایان کتاب است که مخاطب را در حال تعلیق میان آسمان و زمین نگه داشته و وی را به تفکر وا می دارد.

این کمیک استریپ ها شامل پرسش های یک گوساله کنجکاو از پدربزرگش است که مخاطب را نیز درگیر این پرسش ها می کند و این گونه به جذابیت اثر می افزاید. "من گوساله ام" بر پایه محاوره می چرخد اما توانایی بالای نگارنده در پرداخت کارتونی تصاویر، آن را دلچسپ و در ذهن، ماندگار می سازد. دیالوگ هایی که در قالب پرسش و پاسخ عرضه شده، تداعی کننده شرایط اجتماعی و سیاسی هستند که در جامعه با آن ها روبرو می شویم. سوالاتی که حسین پور از زبان گوساله و پاسخ هایی که از دهان پدربزرگ می گوید، دغدغه های ذهنی یک
کارتونیست است که پیوند عمیقی با رخدادهای روزمره جامعه خود دارد ... 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با کدام مطالب سایت بیشتر حال میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 139
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 209
  • بازدید ماه : 367
  • بازدید سال : 2,525
  • بازدید کلی : 614,277