loading...
وبسایت تفریحی 90
محمدرضا قندهاری بازدید : 463 پنجشنبه 05 مرداد 1391 نظرات (4)

 

هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوی آن، بهره بردن از منافع جسمانی و روانی این ماه مبارک است. البته ماه رمضان امسال به دلیل مصادف شدن با روزهای گرم و طولانی تابستان دارای حساسیت و تحمل بیشتری است که با یک برنامه تغذیه ای درست هنگام افطار و سحر می توانیم بدون هیچگونه مشکلی از مزایای آن بهره ببریم و به مشکلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی نیز دچار نشویم.

 

رعایت راهکارهای ساده تغذیه ای در افطار و سحر می تواند روزه داران را به منظور دریافت منافع بدنی و تسهیل بهره مندی از مزایای روحانی این ماه مبارک یاری کند زیرا یک فرد بیمار به درستی نمی تواند از برکات ماه رمضان فیض ببرد.

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 568 شنبه 31 تیر 1391 نظرات (0)


 

انسان‌ها از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند. این تفاوت در گروه‌های خونی آنها نیز وجود دارد. فردی كه گروه خونی A مثبت دارد، نمی‌تواند از فردی با گروه خونی B منفی خون بگیرد زیرا در این صورت بدنش به شدت واكنش نشان می‌دهد. در مورد موادغذایی نیز همین مساله صادق است، یعنی برخی موادغذایی كه بدن بعضی افراد به خوبی می‌پذیرد با دستگاه گوارش برخی دیگر از افراد سازگار نیست. البته در اینكه دستگاه گوارش می‌تواند خود را سازگار كند، شكی نیست اما اگر بدانید چه موادغذایی‌ای با بدن شما سازگارتر هستند، نیازی نیست بی‌دلیل دستگاه گوارشتان را خسته كنید.

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 533 چهارشنبه 21 تیر 1391 نظرات (0)

 

آیا می دانستید ناخن ها می توانند گویای سلامت و یا عدم سلامتی بدن ما باشند؟ علایم وجود مشکلاتی در قلب، ریه و کبد می توانند خود را بصورت سفیدی، کبودی و یا ناهمواری در ناخن آشکار سازند. هر چند که مشاهده یک عامل جدید ممکن است اجباراً نشانه ای از بروز یک بیماری خاص نباشد، اما بد نیست با علائمی که در شکل و رنگ ناخن ها پدیدار می شوند، آشنا شوید. با مطالعه این مطلب می توانید به رازهایی که ناخن ها آشکار می کنند، پی ببرید.

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 647 چهارشنبه 21 تیر 1391 نظرات (1)

 


تماشای تلویزیون
در حالیكه اكثر مردم تماشای تلویزیون را تنها موجب تضعیف بینایی خود می دانند، باید گفت كه براساس تحقیقات كارشناسان دانشگاه كوئینزلند، به ازای هر ساعت تماشای تلویزیون، ۲۲ دقیقه از طول عمر انسان كم می شود. همچنین بررسی ها نشان می دهد، تماشای تلویزیون خطر ابتلا به الزایمر را بطور محسوسی افزایش می دهد.

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 555 سه شنبه 20 تیر 1391 نظرات (0)

 

 

۱) سرنخ جذاب بودن سیگار را شناسایی کنید.

بعضی اوقات نوجوانان سیگار می کشند تا استقلال و خودرأی بودن خود را به رخ شما بکشند. گاهی هم برای پیدا کردن دوستان جدید یا جا افتادن در جمع خاصی سیگار می کشند. حتی بعضی از آنها از سیگار به عنوان وسیله ای برای لاغر شدن و وزن کم کردن استفاده می کنند! برای پیشگیری از انجام چنین کارهای احمقانه ای بهتر است با فرزند خود صحبت کنید. نظر او را در مورد سیگار کشیدن و افراد سیگاری بخواهید. حتی از او بپرسید چند دوست سیگاری دور و بر خود دارد. علاوه بر آن می توانید حقه های صنایع دخانیات برای جذب مشتری را برای فرزند نوجوان خود توضیح دهید. مثلا به او بگویید چنین شرکت هایی پول های هنگفتی به هنرپیشه ها می پردازند تا در انظار عمومی سیگار به دست بگیرند. این کار هنرپیشه ها چنین فکری را در ذهن نوجوانان تداعی می کند که پول، معروفیت، خوش تیپی و سیگار همه در کنار هم قرار دارند.

 

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 327 سه شنبه 13 تیر 1391 نظرات (0)

 

یكی از نیازهای اساسی بدن ویتامین ها است که مطالب مندرج در این ایمیل اطلاعات كامل ویتامین ها را خدمت شما دوستان پرشین استار ارائه میدهد. چراکه گروهی از کارشناسان تغذیه و طب مکمل در مقاله ای جدید و جامع، اطلاعات مفیدی را درباره انواع ویتامین ها و نقش آن ها در بدن ارائه کرده اند که به شما امکان می دهد درباره نیاز های بدن خود بیشتر بدانید.

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 201 یکشنبه 11 تیر 1391 نظرات (0)

 

 

برای پیشگیری از سرطان با این عادت‌های غذایی خداحافظی کنید.
بر اساس جدیدترین مطالعه‌ها، عوامل تغذیه‌ای در بروز نیمی از سرطان‌ها اثر دارد و سالم غذا خوردن به طور چشمگیری ابتلا به آن‌ها را کاهش می‌دهد…

 

البته نگهداری وزن در محدوده مناسب نیز یکی از اقدام‌های پیشگیرانه است زیرا نتایج مطالعه‌ها نشان داده‌اند اضافه وزن در طولانی مدت می‌تواند احتمال بروز سرطان‌های پستان، پروستات، کولون و رحم را افزایش دهد.

در ادامه هم ۱۰ عادت غذایی سرطان‌زا را برایتان برشمرده‌ایم تا با ترک آن‌ها، احتمال ابتلا به این بیماری‌ها در شما به حداقل ممکن برسد.

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 339 پنجشنبه 03 فروردین 1391 نظرات (1)

 

معمولا در ایام نوروز به علت آنکه افراد بیشتر اوقات خود را به سفر می‌گذرانند و یا صرف دید و بازدید دوستان و اعضاء فامیل می‌کنند، به طور معمول کمتر آب مصرف می کنند که توصیه می شود افراد در این ایام مصرف آب را فراموش نکنند.

به گزارش وبسایت تفریحی 90 و به نقل از پانا، دکتر فروزان صالحی، متخصص تغذیه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: کمبود مصرف آب می‌تواند اختلالات مهمی در سلامت انسان به جا گذارد؛ از جمله آن که موجب بروز یبوست و ناراحتی‌های گوارشی ناشی از آن شود.

وی با اشاره به این که مصرف کافی آب و مایعات درطول سفر از کم آبی بدن وخشکی پوست جلوگیری می کند، افزود: کمبود مصرف آب در انجام واکنش‌های بیوشیمیایی حیاتی که در داخل بدن انجام می‌شود، اختلال ایجاد می‌کند.

صالحی تصریح کرد: آب در حفظ سلامت، شادابی و طراوت پوست تاثیر مهمی دارد و کمبود مصرف آن باعث کاهش رطوبت و طراوت پوست شده و یکی از عوامل موثر در خشکی و پژمرده شدن پوست و پیری و چروک شدن آن است.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تأکید بر این که مصرف آب کافی، باعث فعالیت بهتر و مناسب‌تر کلیه‌ها در تصفیه‌خون و دفع مواد زائد از بدن می‌شود، ابراز داشت: لازم است افراد مصرف آب کافی را در برنامه غذایی روزانه خود فراموش نکنند و توجه داشته باشند که در تمام اوقات و روزهای زندگی، نیاز به مصرف آب داشته و هرگز نباید میزان آب مصرفی را کاهش دهند، مگر در بیماری‌های خاصی که پزشک مصرف آب را ممنوع یا محدود کرده باشد.

به گفته دکتر صالحی، استفاده ازآب سالم مهمترین عوامل سلامت در سفرهای نوروزی است و از آب چشمه ها وچاههای محلی که معمولا بهداشتی نیستند نباید استفاده کرد.

وی اظهار داشت: می توان در طول سفر از آب معدنی هایی که دارای پروانه ساخت و مجوز های بهداشتی هستند استفاده کرد و یا می توان قبل از حرکت از منزل آب لوله کشی را دریک بطری تمیز ریخته و درطول سفر از آن استفاده کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: در مناطقی که دسترسی به آب سالم وجود ندارد حتما از آب جوشیده شده استفاده کنید آلودگی آب می تواند موجب عفونت های گوارشی وبیماری های اسهالی بشود.

بخاطر داشته باشدید که مصرف چای وقهوه جای آب را نمی گیرد . چای بدلیل خاصیت ادرار آوری می تواند موجب کاهش آب بدن شود بنابراین از مصرف 3 تا 4 فنجان چای درروز بیشتر مصرف نکنید و سعی کنید مصرف روزانه 6 تا 8 لیوان آب سالم را درهمه اوقات از جمله در طول سفر رعایت کنید.

محمدرضا قندهاری بازدید : 214 پنجشنبه 11 اسفند 1390 نظرات (0)

 

بارها پیش آمده است که صبح ها با بدخلقی از خواب بیدار شده اید. اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه کمبریج نشان داده اند که بدخلقی به دلیل سطوح انتقال دهنده عصبی سروتونین است که وقتی فرد غذا نخورده باشد نوسان می کند و استرسی که در اثر این نوسان ایجاد می شود منجر به بروز خشم و عصبانیت می شود.

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج با استفاده از رزونانس مغناطیسی، تاثیرات سطوح سروتونین مغز 30 داوطلب سالم را در پاسخ به تحریکاتی چون چهره های خشمگین، غمگین و یا بیانات خنثی بررسی کردند.

در طول این تحقیقات، دانشمندان سطوح سروتونین داوطلبان را با دستکاری رژیم غذایی آنها تغییر دادند و به خصوص با استفاده از "تریپوفان"، ماده ای که برای تولید سروتونین مطلوب است و به اندازه کافی در سفیده تخم مرغ، بعضی از ماهی ها و شکلات وجود دارد این دستکاری را انجام دادند. سپس با مشاهده فعالیت نواحی مختلف مغز دریافتند که سطوح پایین سروتونین، کورتکس جلوپیشانی را برای کنترل پاسخ خشمی که در بادامه مغز ساخته شده است به شدت دچار مشکل می کند.

این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: "از دهه های قبل می دانستیم که "سروتونین" نقش مهمی در خشم و پرخاشگری ایفا می کند اما تنها از مدتی قبل فناوری را به دست آورده ایم که می تواند درون مغز را نگاه کند و روشی را که با آن این انتقال دهنده عصبی پالس های احساسی ما را تنظیم می کند مورد بررسی قرار دهد". به گفته این محققان، هرچند این نتایج در مورد داوطلبان سالم به دست آمد باوجود این می توانند در خصوص علل بروز طیف وسعیی از اختلالات روانی که در آنها خشم یک عنصر مشترک است توضیح دهد.

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 238 پنجشنبه 11 اسفند 1390 نظرات (0)

 

خیلی ها خوردن ماهی را دوست دارند اما از گیر کردن تیغ ماهی در گلو میترسند...angry

اگر خدای ناکرده تیغ ماهی در گلویتان گیر کردsurprise، با کمال آرامش و بدون اینکه گلویتان را تحریک کنید، چند حبه زیتون را در ظرفی بریزید و با یک لیوان آب چند دقیقه بجوشانید بعد آب را صاف کرده و کم کم اب را بخورید (قاشق قاشق) چند دقیقه بعد احساس راحتی خواهید کرد.wink

یک آزمایش کوچک بکنید: چند حبه زیتون بجوشانید و در آبش چند تا تیغ ماهی بگذارید، چند دقیقه بعد تیغها نرم خواهد شد مثل ماکارونی ...

محمدرضا قندهاری بازدید : 290 یکشنبه 30 بهمن 1390 نظرات (0)

 


 اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید.

زمانی كه دیدید دكمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یك موز متوسط 105 كالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر كرده و قند خون را به شكل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندكی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

 اگر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید.

هشت عدد زرد‌آلوی خشك حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم پتاسیم است كه همه این‌ها كمك می‌كنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نكرده و از تشكیل سنگ‌های اگزالات كلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های كلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ كلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف كنید و برگه زردآلو بخورید.

 

محمدرضا قندهاری بازدید : 240 پنجشنبه 20 بهمن 1390 نظرات (0)

 



اگر سلامتی‌تون برای شما مهمه، فقط کافی است به آخرین دستاوردهای متخصصین مرکز ملی هدایت (ارتقای) سلامت و رفتار شناسی توکیو توجه کنیم، آنها می‌گویند:

1- هرگز سیگار نکشید و اگر می‌کشید، نیمه آخر آن را به هیچ وجه نکشید.


٢- در حمام هیچ‌گاه مستقیما زیر دوش آب گرم نفس نکشید. کلر یک قاتل تدریجی است.

٣- هنگام شارژ موبایل ابتدا شارژر را به گوشی وصل کنید و سپس آن را به برق وصل کنید. بهتر است موبایل خاموش باشد.

٤- چای بیشتر از یک روز مانده را اصلا ننوشید.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با کدام مطالب سایت بیشتر حال میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 139
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 109
  • بازدید ماه : 267
  • بازدید سال : 2,425
  • بازدید کلی : 614,177